Cum să aflii in timp real cand iţi apar detaliile personale in motoarele de căutare
Google Alerts este un serviciu Google cu care poţi monitoriza anuminte cuvinte cheie care apar în motorul de căutare. Aşadar, poţi monitoriza orice rezultat nou: numele tău, adresa de email, numele site-ului tău, o sau vedetă favorită orice alt lucru (orice cuvânt cheie).
Pentru a începe să adaugi alerte accesează google.com/alerts/ şi completează câmpurile cerute
- La interogare de căutare completaţi cu cuvântul cheie pe care vreţi să-l monitorizaţi
- La tipul rezultatului puteţi să filtraţi să găsească cuvântul doar în bloguri, discuţii, videoclipuri, etc. Recomand să lasaţi pe Toate
- La frecvenţa mailurilor puteţi seta când vreţi să primiţi email: imediat, o data pe zi sau săptămqnat. Dacă cuvântul cheie apara în rezultate des este recomandat să alegeţi emailul săptămânal.
- La numar puteţi alege dintre cele mai importante rezultate şi toate rezultatele. Alegeţi toate rezultatele pentru a nu pierde nimic esenţial.
- La trimitere prin poţi alege dintre mail şi un feed Rss.
Pentru a folosi serviciul alerte de la Google ai nevoie de un cont google/Gmail. Poţi adăuga oricât de multe cuvinte cheie şi poti gestiona toate alertele din google.com/alerts/manage.
Reţine că alertele google sunt similare cu căutarea clasică, singura diferenţă fiind că nu mai trebuie să căutaţi manual ci veţi primi email când apar căutări noi. Google alerts acoperă doar rezultatele noi, nu o să fii deranjat cu rezultate care erau deja în google.